Opleiding

Overtuigen en beïnvloeden

Progress Consulting Public

Doelgroep

  • Voor iedereen.
  • Iedereen die technieken voor beïnvloeding wil aanleren.
Progress Consulting Clock

Duur

  • 1 dag

Neurowetenschappen om je commerciële effectiviteit aan te scherpen.

Onze hersenen zijn van nature lui en hebben de neiging om op een deels voorspelbare manier te reageren op prikkels en mentale ‘shortcuts’ te gebruiken. Wat als je nu eens meer inzicht zou hebben in de werking van ons brein om zo je overtuigingskracht op anderen te optimaliseren, weliswaar met respect voor waarden en bedrijfsethiek? Wat is een geslaagde verkoop? Hoe overtuig en beïnvloed je anderen op een respectvolle manier? Deze opleiding helpt verkopers om hun verkooptechnieken te perfectioneren

Leerdoelen

01

Inzicht verwerven in de werking van beïnvloeding, manipulatie en denkfouten tijdens gesprekken met klanten en bij face to face of telefonische verkoop.

02

Je verkooptechnieken uitbreiden met nieuwe ideeën.

03

Inzicht verwerven in de werking en toepassing van de 6 beïnvloedingsprincipes en de heuristieken

04

Reflectie rond ethiek in verband met de waarden van het bedrijf

dat je vertegenwoordigt en van de bedrijven tot wie je je richt.

Lesmethode

  • Casestudy’s en rollenspellen

Lesprogramma

  • De 2 wegen voor commercieel overtuigen en hun toepassingskader.
  • De 6 universele beïnvloedingsprincipes.
  • Belangrijke cognitieve denkfouten en de effecten daarvan tijdens gesprekken met klanten.
  • Presentatie: de 4 categorieën van te vermijden manipulaties.
  • Vaak voorkomende egoïstische manipulaties en hun toepassingen.
  • Opstellen van een individueel actieplan.

Trainingen rond hetzelfde thema