Doelgroep
- iedereen die technieken voor beïnvloeding wil aanleren
Duur
- 1 dag
Neurowetenschappen voor meer commerciële impact
Onze hersenen zijn van nature zuinig met energie en grijpen vaak terug op automatische, voorspelbare reacties en mentale snelkoppelingen. Wat als u inzicht zou krijgen in deze denkpatronen en leerprocessen – en ze bewust zou kunnen inzetten om uw overtuigingskracht te versterken, met respect voor waarden en bedrijfsethiek?
Wat maakt een verkoop écht geslaagd? Hoe beïnvloedt u anderen op een respectvolle, effectieve manier?
In deze opleiding ontdekt u hoe inzichten uit de neurowetenschappen u kunnen helpen om uw commerciële aanpak te verfijnen. U leert hoe het brein beslist, reageert op impulsen, en hoe u daar op een authentieke en doeltreffende manier op inspeelt. Ideaal voor verkopers die hun impact willen vergroten zonder te manipuleren.
Doelstellingen
Beïnvloeding, manipulatie en denkfouten tijdens gesprekken met klanten
Verkooptechnieken uitbreiden met nieuwe ideeën
De 6 beïnvloedingsprincipes
Ethiek en de waarden van het bedrijf
Lesmethode
- casestudy’s en rollenspellen
Opleidingsprogramma
- de 2 routes naar commerciële overtuiging en wanneer je welke toepast
- de 6 universele beïnvloedingsprincipes
- veelvoorkomende cognitieve denkfouten en hun impact tijdens klantgesprekken
- presentatie van de 4 categorieën van te vermijden manipulaties
- herkenning en analyse van egoïstische manipulaties en hoe die in de praktijk voorkomen
- opstellen van een persoonlijk actieplan om ethisch en doeltreffend te overtuigen