De interne opleiders van een openbare instelling bijspijkeren
Activiteit en/of sector
Secteur public
Doelstelling(en)
- De "opleiders-deskundigen" helpen om "opleiders-animatoren" te worden
- De interne opleiders helpen:
- om de onderwijskundige doelstellingen en de pedagogische inhoud en methodes van een opleidingstraject te bepalen,
- om op passende wijze een pedagogisch hulpmiddel op te stellen,
- om doeltreffend een opleiding te animeren,
- om de verwerving van de kennis/vaardigheden van de deelnemers te meten.
Een directiecomité begeleiden
Activiteit en/of sector
Supermarktketen
Doelstelling(en)
Werken aan de waarden en visie van de organisatie
Meer verkopen bij uw klanten
Activiteit en/of sector
Accountantsfirma en bedrijf voor financiële dienstverlening
Doelstelling(en)
- Een grotere commerciële cultuur ontwikkelen
- De weerstand overwinnen voor de verkoop van andere business activiteiten
- Toename van het aantal business activiteiten dat per klant wordt verkocht
- De samenwerking en tactische visie van een account ontwikkelen
De proactiviteit in het bankwezen vergroten
Activiteit en/of sector
Bank
Doelstelling(en)
- De assertiviteit en proactiviteit van de medewerkers vergroten
- Hun zelfvertrouwen ontwikkelen en hun vermogens om de klant aan het loket te benaderen over nieuwe producten
- Omgaan met de bezwaren en ongerustheid die eigen is aan een zwaar geteisterde bankensector
Niet toegeven aan druk op de prijzen
Activiteit en/of sector
Advocatenkantoor
Doelstelling(en)
- De waarde van de oplossing vergroten
- Zich onderscheiden van de concurrenten (door middel van uiteenlopende details)
- Van deskundigheid ("push") naar overtuiging ("pull")
- De impact van de presentaties vergroten
Van monopolie naar marktwerking
Activiteit en/of sector
Energiesector
Doelstelling(en)
De verkopers de juiste tools aanleren en meegeven om een meer concurrerende werkwijze te ontwikkelen
De klant ertoe brengen om mij een referentie te geven
Activiteit en/of sector
Privébank
Doelstelling(en)
- Durven vragen om een referentie
- De klant ertoe brengen om mij een referentie te geven
- Een succesvol eerste contact met de referentie
Grote jaarlijkse verhogingen toepassen
Activiteit en/of sector
Accountantskantoor
Doelstelling(en)
- De assertiviteit en het zelfvertrouwen vergroten
- De deelnemers naar de resultaten leiden
- Hun weerstand overwinnen tegen de systematische verhogingen (negatieve overtuigingen)
- Werken met de tips en trucs om met klagende klanten om te gaan. Leren om de prijsverhogingen toe te lichten (omgaan met druk, bedreigingen, enz.)
Managementvaardigheden ontwikkelen
Activiteit en/of sector
Levensmiddelensector
Doelstelling(en)
- Het leiderschap van de managers, coaches en operators ontwikkelen
- Hun basiskennis van management verbeteren
Feedback geven
Activiteit en/of sector
Energie
Doelstelling(en)
Progress Consulting is gekozen om de managers te coachen tijdens deze observatiebezoeken.
De betrokkenheid van de medewerkers vergroten
Activiteit en/of sector
Supermarktketen
Doelstelling(en)
De betrokkenheid van de medewerkers vergroten
Omgaan met uw tijd en prioriteiten als handelsbediende
Activiteit en/of sector
Detailhandel
Doelstelling(en)
- Timemanagement en prioriteiten stellen: omgaan met de moeilijkheden
- Verbeteren van de persoonlijke efficiëntie in het dagelijks werk
- Het beheer van de tijd analyseren
- De organisatie van het werk analyseren (persoonlijk en/of collectief)
- De prioriteiten van het werk bepalen (onderscheid tussen belangrijk en urgent en tussen doeltreffend en efficiënt; omgaan met onderbrekingen)
- De activiteiten/doelstellingen verduidelijken, plannen en erop anticiperen om beter met tijd om te gaan (praktijken, methodes)
- De communicatiestrategie bepalen (praktijken, relaties, beschikbaarheid)
- De hulpmiddelen herkennen en toepassen waarmee het werk kan worden georganiseerd (e-mailbeheer, elektronische agenda)
- Doeltreffende en duurzame organisatorische veranderingen toepassen (de gebruikelijke manier van werken veranderen)
Het voltallige personeel in een recordtijd opleiden op het vlak van de onthaal
Activiteit en/of sector
Retail
Doelstelling(en)
- De onthaal verbeteren
- Een positieve en klantgerichte houding ontwikkelen
- Zich onderscheiden van de concurrentie door middel van de kwaliteit van de onthaal