Opleiding

Je netwerk opbouwen en kansen identificeren

Progress Consulting Public

Doelgroep

  • Jongeren, commerciële profielen of technische medewerkers

Progress Consulting Clock

Duur

  • 1 of 2 dagger

Op naar je eerste verkoop!

Veel technische medewerkers die hun klantrelaties gewoonlijk altijd ‘productmatig’ aanpakten, moeten vandaag ook de proactieve kant van die relatie ontwikkelen. Ze moeten voor hun organisatie een bron zijn van nieuwe kansen of zelfs nieuwe klanten. Advocaat, jurist of technisch ingenieur: iedereen heeft wel een commerciële rol en kan (of moet?) zijn steentje bijdragen aan de ontwikkeling van de onderneming.
Een interessante oefening, dat wel, maar je wordt gedwongen om uit je comfortzone te treden en je vaste werkroutines in vraag te stellen. Bovendien kan die verandering van rol leiden tot de klassieke frustraties in een verandersituatie, en stress en spanningen veroorzaken.

Leerdoelen

Deze salesopleiding voor niet-verkopers geeft je energie om aan de slag te gaan en reikt je de nodige tools aan om resultaten te boeken.

Lesmethode

  • Voorafgaand aan de opleiding worden de deelnemers uitgenodigd om een LinkedIn- account aan te maken en/of hun LinkedIn- profiel bij te werken om gepersonaliseerde feedback te ontvangen.
  • Tools om je netwerkstrategie te bepalen.
  • Workshops en gesprekken in kleine groepjes.

Lesprogramma

  • Werken aan je beperkende overtuigingen over verkoop en ze ombuigen in overtuigingen die wel kunnen veranderen.
  • Een positieve houding ontwikkelen.
  • Uit je comfortzone stappen en commerciële ontwikkeling zien als een collectieve en individuele vooruitgang.
  • Leren handelen binnen je invloedssfeer.
  • Bestaande accounts ontwikkelen.
  • Netwerken: remmen en prikkels.
  • Geluk is een vaardigheid waar je aan kunt werken!
  • De verschillende netwerken: klanten, kennissen, partners.
  • Netwerken ontwikkelen bij je klanten: hoe?
  • In alle omstandigheden kort over je bedrijf praten: elevator pitch.

Trainingen rond hetzelfde thema