Bedrijfscoaching

Met bedrijfscoaching neemt u zelf de regie over uw groei en resultaten in handen.

De wereld van vandaag is enorm veeleisend en voortdurend in verandering. Dit werkt spanningen, stress en verstoorde professionele en interpersoonlijke relaties in de hand. En dat kan dan weer nefast zijn voor de efficiëntie, productiviteit en motivatie op het werk.

Iedereen is in staat tot introspectie. Wacht dus niet tot problemen uitmonden in negatieve gevolgen zoals burn-out, demotivatie, verloop of absenteïsme. Wie streeft naar goede bedrijfsresultaten, moet eerst zorgen voor zichzelf en zijn medewerkers.

Een bedrijfscoach helpt het potentieel van mensen en organisaties te ontplooien. Zo groeit uw bedrijf richting meer autonomie, bewustzijn en verantwoordelijkheidszin.

Strategie Talent Acquisition

Met bedrijfscoaching geven we uw succes een krachtige impuls. We vertrekken vanuit het potentieel van uw bedrijf en brengen essentiële vragen naar boven die leiden tot zelfinzicht, focus en doelgerichte actie.

Door te investeren in het geestelijke kapitaal van uw medewerkers bouwt u aan een sterke cultuur van betrokkenheid, communicatie en talentontwikkeling.

Samen creëren en realiseren we duurzame verandering.

 

Dankzij het coachingsproces slagen mensen er sneller en makkelijker in om hun professionele en persoonlijke doelen te bereiken. Enkele voorbeelden van situaties waarin bedrijfscoaching een meerwaarde biedt:

  • Bij het versterken van leiderschap
  • Om de inzet en motivatie te vergroten
  • Voor een beter evenwicht tussen werk en privéleven
  • Als voorbereiding op een nieuwe functie
  • Om beter je grenzen te kunnen aangeven
  • Voor ondersteuning bij grote uitdagingen of ambitieuze doelen
  • Om specifieke vaardigheden te ontwikkelen: communicatie, presentatie, delegeren, team-, prestatie- of timemanagement…
  • Om uw carrière een nieuwe wending te geven of om te reflecteren over uw huidige situatie
  • Om oververmoeidheid, stress en burn-out te voorkomen

Hoe verloopt een bedrijfscoachingstraject?

  • Het traject start met een persoonlijk intakegesprek. We brengen de doelstellingen van de klant in kaart en verkennen hoe hij of zij met complexe situaties omgaat. Tegelijk bekijken we welke vorm van coaching het meest geschikt is en of er een goede klik is tussen coach en coachee.
  • Vervolgens vindt een driegesprek plaats tussen de coach, de coachee en diens leidinggevende (N+1). Hierin worden de concrete doelstellingen en resultaatindicatoren vastgelegd.
  • Daarna starten de coachingsessies. Deze kunnen face-to-face of online doorgaan, afhankelijk van de voorkeur en doelstellingen. Een sessie duurt gemiddeld twee uur, maar de duur wordt afgestemd op de noden van het traject. Tussen de sessies door krijgt de coachee soms opdrachten mee, die bijdragen aan het behalen van de doelstellingen. De coach kan hierbij ook ondersteunend materiaal aanreiken, zoals relevante modellen of artikels.

  • Het traject wordt afgerond met een evaluatiegesprek tussen de coachee en de leidinggevende. Tijdens deze sessie wordt samen met de coach geëvalueerd of de vooropgestelde doelen zijn bereikt.

 

Savoir Negocier