18 mei 2020 (Frans - Luik) UITGESTELD

Verhoog de effectiviteit van uw bedrijf met neurowetenschappen

Begrijp de hersenfunctie met respect voor waarden en ethiek

  • Begrijpen hoe invloed, manipulatie en vooringenomenheid handelen
  • Verrijking van het verkoop-/marketing-/spreek- en rekruteringsproces met nieuwe ideeën
  • Begrijpen (en toepassen) hoe de 6 principes van invloed en heuristiek werken
  • Reflectie over ethiek, in relatie tot de waarden van de samenlevingen die we vertegenwoordigen en de samenlevingen waartoe we ons richten
  • Het creëren van een impact op de resultaten


Programma (2 dagen)

 

  • De twee wegen van de overtuigingskracht en hun toepassingskaders
  • De 4 families van manipulaties (egoïstisch, welwillend, egoïstisch, kwaadwillig)
  • De 2 denksystemen
  • De 6 universele principes van invloed (wederkerigheid, engagement, sociaal bewijs, gezag, sympathie, zeldzaamheid)
  • Enkele belangrijke cognitieve vooroordelen en hun effecten (priming, framing, verankering, halo, SFP, recentie en primaatschap, illusie van causaliteit, illusie van vrijheid, bevestiging van hypothese, eenvoudige blootstelling, beschikbaarheid van informatie, groepsdenken, het vergeten van de basisfrequentie...)
  • Toepassing van onderliggende principes op vooroordelen in de vertegenwoordigde sectoren
  • Toepassing van de 6 beginselen op de vertegenwoordigde beroepen
  • Enkele frequente egoïstische manipulaties en hun toepassingen (Voet in de deur, dragen in de neus, etikettering, aas & schakelaar, en dat is nog niet alles, angst en opluchting...)
  • Individueel actieplan
Date
18 mei