Opleiding

Klanten aan je binden : Account Management

Progress Consulting Public

Doelgroep

  • Key Account Managers die net nieuw zijn in hun functie en uit een commerciële functie komen.
  • Key Account Managers die hun vaardigheden willen bevestigen en uitbreiden.
  • Commercieel directeurs, operationeel verantwoordelijken voor een KAM-team die hun aanpak verder willen ontwikkelen
Progress Consulting Clock

Duur

  • 1 dag

Je klantenportefeuille opvolgen, activeren en aan je binden.

Kwaliteitsvolle relaties zijn de sleutel in het proces van klantenbinding op lange termijn. De beste verkopers weten hoe ze hun klantenportefeuille moeten analyseren. Ze kunnen het niveau van ontwikkeling per klant bepalen en activeren regelmatig hun klanten om een effectief en doelgericht commercieel actieplan uit te bouwen. Deze opleiding reikt je de nodige sleutels aan om je klanten op te volgen, te activeren en aan je te binden.

Leerdoelen

01

Wat is een klantenportefeuille?

02

Hoe analyseer je die?

03

Hoe kun je klanten aan je binden?

04

Hoe breid je je portefeuille uit door middel van prospectie?

Lesmethode

  • Uitwerken van een Account Business Plan.
  • In kaart brengen van strategische klanten en een netwerkplan voor key accounts.
  • Uitwisselen van ervaringen en voorbeelden van goede praktijken uit diverse sectoren.
  • Diverse tools om de implementatie te versnellen.

Lesprogramma

  • Analyse van je klantenportefeuille: kwantitatieve weergave.
  • Een klantentypologie opstellen.
  • Technieken om je klantenportefeuille te activeren.
  • Een actieplan opstellen, je commerciële prioriteiten indelen.
  • Workshop: hoe klanten aan je binden?
  • Tips en trucs om nieuwe kansen te detecteren bij een bestaande klant.
  • Methode om bij je klanten van de ene servicelijn naar de andere te gaan.
  • Een geslaagde business review met je key accounts: het driesterrengesprek!
  • Je eigen ontwikkelingsplan opbouwen.

Trainingen rond hetzelfde thema