Opleiding

Accountmanagement: klanten binden

Progress Consulting Public

Doelgroep

  • keyaccountmanagaers die net nieuw zijn in hun functie en uit een commerciële functie komen
  • keyaccountmanagers die hun vaardigheden willen bestendigen en uitbreiden
  • commercieel directeurs en operationeel verantwoordelijken voor een keyaccountmanagerteam die hun aanpak verder willen ontwikkelen
Progress Consulting Clock

Duur

  • 1 dag

Uw klantenportefeuille opvolgen, activeren en binden

Langdurige klantenbinding begint bij sterke, kwaliteitsvolle relaties. Topverkopers weten hoe ze hun klantenportefeuille strategisch analyseren: ze bepalen het ontwikkelingspotentieel per klant, activeren hun netwerk proactief en bouwen zo aan een gericht commercieel actieplan.

In deze opleiding krijgt u de juiste tools en inzichten aangereikt om:

  • uw klanten systematisch op te volgen
  • gerichte acties te ondernemen om klanten te activeren
  • duurzame klantrelaties op te bouwen en te versterken

Zo ontwikkelt u een gestructureerde en doeltreffende aanpak om van klanten trouwe partners te maken.

Doelstellingen

01

Wat is een klantenportefeuille?

02

Hoe analyseert u die?

03

Hoe bindt u klanten?

04

Hoe breid u uw portefeuille uit door middel van prospectie?

Lesmethode

  • opstellen van een concreet en gestructureerd account business plan
  • strategische klanten in kaart brengen en een netwerkplan ontwikkelen voor keyaccounts
  • uitwisseling van ervaringen en best practices uit verschillende sectoren
  • gebruik van diverse tools om de implementatie van uw actieplan te versnellen

Opleidingsprogramma

  • analyse van uw klantenportefeuille met een kwantitatieve benadering
  • opstellen van een klantentypologie om segmentatie en aanpak te verfijnen
  • technieken om klanten te activeren en betrokken te houden
  • opstellen van een actieplan en bepalen van uw commerciële prioriteiten
  • interactieve workshop: hoe bindt u klanten?
  • tips en methodes om nieuwe opportuniteiten te detecteren bij bestaande klanten
  • aanpak om klanten vlot te begeleiden van de ene servicelijn naar de andere
  • het driesterrengesprek: een gestructureerde en succesvolle business review met key accounts
  • bouwen aan uw persoonlijk ontwikkelingsplan als accountmanager

Trainingen rond hetzelfde thema