Doelgroep
- commercieel leidinggevenden die hun aanpak voor klantenbeheer op afstand willen structureren
- alle accountmanagers of beheerders van een klantenportefeuille
Duur
-
van een halve dag voor een publiek dat al getraind is in tools voor het beheer van een klantenportefeuille tot 3 dagen (in dat geval omvat het programma ook de tools uit de toolbox voor accountmanagers)
Hoe integreert u afstandswerken in uwcommerciële praktijken?
In de afgelopen twee jaar is werken op afstand of hybride werken in een stroomversnelling geraakt – we hoeven niet meer uit te leggen waardoor dat komt. De bedrijfswereld zal nooit meer helemaal terugkeren naar hoe het was. Telewerken verschuift van een situationele manier van samenwerken naar een structurele manier van samenwerken. Dat heeft een duidelijke impact op de klantrelatie, en dat zal zo blijven.
Dit programma kreeg gaandeweg vorm tijdens de vele trainingen die Progress Consulting gaf in het kader van de begeleiding van commercieel medewerkers bij het invoeren van afstandswerken in het beheer van commerciële relaties. En wat als de crisis die we nu doormaken op lange termijn een zegen blijkt voor veel accountmanagers?
Wij kunnen zowel ‘procesmatig’ hulp bieden bij de implementatie als gedragsmatig.
Doelstellingen
Op afstand contact houden met uw klanten
De mogelijke afstand omvormen tot een tool in dienst van het beheer van uw klantenportefeuille
Lesmethode
- workshops in groep
- feedback van onze trainers, die al twee jaar lang op afstand lesgeven en begeleiden
- praktische oefeningen op afstand
Lesprogramma
- werken aan uw eigen overtuigingen: is een klantrelatie op afstand werkelijk mogelijk? durft de klant zich meer te uiten wanneer er afstand is?
- de structurele impact van hybride werken: het videogesprek als aanvullende tool binnen uw instrumentarium voor portefeuillebeheer
- omgaan met verschillende temperamenten op afstand: introversie en extraversie worden vaak versterkt bij remote communicatie
- een videogesprek omvormen tot een écht relatiemoment met uw klant
- op afstand een verkoop afsluiten: technieken en aandachtspunten
- omgaan met complexe situaties vanop afstand: klachten, ontevredenheid of onderhandelingen
- opstellen van een concreet actieplan binnen uw persoonlijke invloedsgebied