Doelgroep
- iedereen die aan prospectie moet doen
Duur
- 2 dagen
Doelstellingen
Aan de hand van praktische oefeningen en een sterke interactiviteit met de deelnemers reikt deze operationele opleiding de sleutels aan om effectiever te verkopen aan de telefoon.
Lesmethode
- oefeningen op basis van concrete casussen aangebracht door de deelnemers
- zelfdiagnose om eigen sterktes en aandachtspunten in kaart te brengen
- gesprekssimulaties en training in het maken van telefonische afspraken
- opgenomen rollenspellen met feedback om gespreksvaardigheden te verfijnen
- opstellen van een persoonlijk prospectieplan voor gerichte en doeltreffende actie
Opleidingsprogramma
- presentatie van de basisprincipes van succesvolle prospectie
- oefening in het herkennen en uitdagen van eigen veronderstellingen
- workshop: een krachtige en doelgerichte pitch voorbereiden
- kennismaking met relevante prospectietools afgestemd op uw doelgroep
- opstellen van een prospectieplan via verschillende kanalen en media (e-mail, telefoon, sociale netwerken…)
- efficiënt omgaan met uw prospectietijd: plannen, prioriteren en opvolgen
- technieken om effectiever afspraken te maken met potentiële klanten
- correct en professioneel communiceren in netwerksituaties
- gebruik van virtuele netwerken voor prospectie en social selling
- een overtuigend prospectiegesprek voeren via videoconferentie
- het belang van de eerste 20 woorden en lichaamstaal bij een eerste contact
- opstellen van een individueel actieplan om de prospectieaanpak te versterken