Doelgroep
- hr-managers
- hr-businesspartners
- hr-assistenten
- hr-consultants
Duur
- 2 dagen
Uw medewerkers worden niet vanzelf de besten in hun vak
Het stimuleren van groei en ontwikkeling bij medewerkers vraagt meer dan enkel opleidingen organiseren. Of het nu gaat om training, intervisie, coaching of workshops: om competentieontwikkeling effectief aan te pakken, hebt u niet alleen duidelijke interne procedures en referentiedocumenten nodig, maar ook de nodige praktijkervaring en inhoudelijke knowhow.
In deze opleiding versterken we de competenties van managers die verantwoordelijk zijn voor projecten rond competentieontwikkeling. U leert hoe u zich als een betrouwbare en strategische partner positioneert voor uw interne klanten, en hoe u trajecten uitwerkt die echt impact maken op de ontwikkeling van mensen én de organisatie.
Doelstellingen
Opleidingen beheren voor hr-teams
Tools gebruiken en technieken toepassen
Het beheerproces implementeren op het terrein
Lesmethode
-
praktische methodes en toolfiches die direct toepasbaar zijn in de dagelijkse werksituatie
-
richtlijncases om de aanpak stapsgewijs onder de knie te krijgen
-
begeleiding bij het opstellen van een concreet en realistisch competentieontwikkelingsplan
Opleidingsprogramma
- de vraag van de interne klant analyseren en doelstellingen scherp stellen
- inzicht in de verschillende types competenties en kennisvormen
- kiezen van een geschikte begeleidingsformule: opleiding, coaching, workshop …
- verdieping rond de opleidingsaanpak:
- het proces van voorbereiding tot evaluatie
- opmaak van een technische fiche
- het opstellen van een helder en volledig lastenboek
- de specifieke kenmerken en toegevoegde waarde van coaching, intervisie en co-ontwikkeling
- competentieontwikkeling via digitale weg: aandachtspunten en succesfactoren
Gerichte opleidingen rond deelonderwerpen zijn ook mogelijk in een verkorte formule.