Strategisch advies
Denk toekomstgericht in een veranderende wereld.
Denk toekomstgericht in een veranderende wereld.
Een strategie bepaalt de langetermijndoelen van de onderneming. Ze plant welke acties en hulpmiddelen nodig zijn om die doelen te bereiken.
Alfred Chandler, 1962
Een fusie, een productlancering, de klantenrelatie verbeteren, digitale transformatie of een nieuwe markt betreden? Een strategische (her)positionering komt vaak van pas!
Onze consultants beginnen met een analyse van de strategische problemen. Hierbij maken ze gebruik van de geavanceerdste strategie-instrumenten, zoals SWOT, de BCG-matrix en de waardeketen van Porter.
Daarna worden de beoogde visie en de hoofdlijnen van de organisatie bepaald.
Weet u niet waar te beginnen? Een strategisch plan bevat actiepunten om meer groei te creëren en de waardeketen te verbeteren.
Tot slot houden we ervan om af en toe directiecomités bij te wonen en strategieworkshops te helpen organiseren.
Ziehier een samenvatting van 6 opdrachten die de verschillende expertisedomeinen van onze business line Management Advisory vertegenwoordigen. Deze referenties tonen aan dat we in staat zijn om op een pragmatische en systemische manier te reageren op de grote uitdagingen waarmee organisaties vandaag en morgen geconfronteerd worden.