Activiteit en/of sector
Retail
Land
België
Context

Met het oog op de toegenomen concurrentie wenst onze klant zich te onderscheiden door middel van een uitstekende onthaal en klantendienst. Deze opdracht moest voldoen aan twee doelstellingen: een grotere klantenkring aantrekken en binden, maar ook de medewerkers motiveren en stimuleren rondom een gemeenschappelijk project.

Doelstelling(en)
  • De onthaal verbeteren
  • Een positieve en klantgerichte houding ontwikkelen
  • Zich onderscheiden van de concurrentie door middel van de kwaliteit van de onthaal
Doelgroep

Alle medewerkers in het veld die contact hebben met klanten in de retail

Geboden oplossing

Progress Consulting heeft een trainingsmodule 'onthaal' ontwikkeld, speciaal voor de retailsector (aan te passen aan elke sector).

DE TRAININGSOPZET

  1. Progress Consulting heeft een stuurgroep opgeleid die verantwoordelijk is voor het project. Deze groep bestaande uit enkele personen, is opgeleid op het vlak van projectmanagement en de technieken voor onthaal (2 dagen).
     
  2. Progress Consulting heeft gezorgd voor de opleiding van een interne trainer binnen elke winkel (1 trainingsdag), dat wil zeggen dat een vijftigtal medewerkers in een paar weken zijn opgeleid voor de onthaal. Als 'sponsors' van het interne project hebben zij zelf hun collega's op dit vlak kunnen trainen. En zij zijn tevens voor elke winkel de referentiepersonen op dit onderwerp geworden.

TRAININGSSET

Progress Consulting heeft een complete set ontwikkeld voor de trainer en de medewerkers binnen de diverse verkooppunten, met roadmap, syllabus, uitgebreid scenario, materiaal, enz.

Behaalde resultaten

Progress Consulting heeft dankzij zijn ruime ervaring een duurzame werkwijze ontwikkeld die zich onderscheidt door een aantal sterke punten:

  • Een trainingsopzet die samen met de klant is uitgewerkt
  • Honderden medewerkers in een recordtijd getraind
  • Lagere kosten voor een project van betekenis